Netlinkek

 Elfelejtett Jelszó
 Regisztrálok
Megtekintve: 152|Válasz: 0

Így tette Lagerfeld pénztermelő gépezetté a Chanel divatházat

[Cím másolása megosztáshoz]

1496

Téma

310K

Válasz

510K

Pont

Elérhetetlen

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Pont
56004

Aktív tagBulvár I

  • Kapott 11 köszi
  • Adott 114 köszi
Elküldve 2019-3-2 19:58:48 | Mindent mutat |Olvasó mód
A napokban meghalt Karl Lagerfeldet, a Chanel divatház kreatív igazgatóját nem csupán a divat császárának nevezték, hanem üzleti érzéke is páratlannak bizonyult, hiszen a céget rövid idő alatt rendkívül gyümölcsöző üzleti vállalkozássá tette.

Amikor Karl Lagerfeld 1983-ban elkezdett ruhákat tervezni a Chanelnél, egy hét évtizedre visszanyúló divathagyományt örökölt. A cég akkoriban nehéz időket élt át, hiszen az alapító halálát követően új identitást kellett találnia. Lagerfeld átvette a Gabrielle Chanel által megalkotott logót, és beillesztette a popkultúrába, a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt. Összeházasított egy intézményt önmaga kreatúrájával: a saját maga által megjelenített divattervezőt, aki sötét tónusú ruhákat viselt és lófarokban hordta hosszú haját, zseniálisan társította a Coco által megteremtett mítosszal.
Karl Lagerfeld, az extravagáns külsejű divatdiktátorForrás: AFP/Timothy A. ClaryÉs minden kiválóan működött! Lagerfeld irányítása alatt egy közkedvelt és befolyásos divatcégből a Chanel egy évi 10 milliárd dolláros forgalmat hozó pénztermelő gépezetté változott, újradefiniálva ezzel a modern divatmárka fogalmát.Arra törekedett, hogy egyfelől megőrizze a cég egyedülálló luxust tükröző imidzsét (hiszen egy Chanel-táska például több ezer euróba kerül), másfelől viszont az általuk gyártott parfümöket és a körömlakkokat olyan árkategóriába pozícionálták, hogy azokat bárki megvehesse. A Bloomberg cikke felidézi, hogy a Gabrielle Chanel által még a múlt század harmincas éveiben megalkotott, két egymásba kapcsolódó „C" betűt formázó logót számtalan módon, ezerféle különböző terméken használta fel. Ez az embléma ma már a világon mindenhol közismert.
Lagerfeld a divatbemutatók végén minden alkalommal meghajolt a közönség előttForrás: AFP/Xinhua/Gao JingLagerfeld tökélyre fejlesztette a márka üzenetét, állandóan merített az alapító újításaiból, és sikeresen adaptálta a klasszikus darabjait a modern elvárásokhoz. Rendkívül markáns stílust hozott létre, amiben éppen olyan fontos és meghatározó volt Karl, mint Coco. Mindenek fölé helyezte a figyelem felkeltését, újraértelmezve ezzel a divat fogalmát. Divatbemutatói nem pusztán olyan események voltak, ahol látványos körülmények között vonultatták fel az új kollekciókat, hanem színházi díszletek között megrendezett szuper show-kat varázsolt a színpadra. Ezek egyik ékes példája volt a 2015-ös tavaszi-nyári haute couture kollekciójának a bemutatója, ahol csak a díszletként alkalmazott virágmotívumok elkészítése nem kevesebb, mint fél évig tartott.
Lagerfeld 2015-ös tavaszi-nyári kollekciójának bemutatója a Párizsi Divathéten. A díszletek elkészítése fél évet vett igénybeForrás: MTI/EPA/Ian LangsdonHihetetlenül extravagáns külsejű figura volt, megjelenését tudatosan formálta a maga számára, nehéz lett volna bárkivel is összetéveszteni. Lófarokban hordott ősz haja, sötét napszemüvege, már-már komikusan ható, szoros, hihetetlenül magas gallérú ingjei, ujjatlan bőrkesztyűi tökéletesen egyedi külső megjelentést kölcsönöztek számára.
Emellett igencsak szókimondó embernek ismerték, az értékítélete gyakran kegyetlen volt: számára nem okozott problémát, hogy kövérnek nevezze Adele-t vagy érdektelennek Pippa Middletont.
Élete végéig aktív volt: legutolsó divatbemutatóját ez év januárjában rendezte meg, amelynek keretében a divatház idei tavaszi-nyári haute couture kollekcióját mutatták be a közönségnek. Ezúttal is megadta a módját, hiszen a párizsi Grand Palais kertjét igazi nyári üdülőhellyé varázsolták, pálmafákkal, úszómedencével bolondítva meg a látványt. Ám ezúttal szokásától eltérően a divatbemutató végén már nem jelent meg, hogy meghajoljon a közönség előtt. Ezt már a Chanel divatigazgatója, Virginia Viard tette meg helyette.

Az utolsó divatbemutató PárizsbanForrás: AFP/Anne-Christine PoujoulatMost, halála után a cégnek újra meg kell találnia az identitását. Ez a feladat régi kolléganőjére, Virginie Viardra hárul, hiszen a tulajdonosok – Alain és Gérard Wertheimer – akarata szerint ő veszi át a cégnél a meghalt divatdiktátor posztját.


















Forrásrigo


Válasz írásához be kell jelentkezni Belép | Regisztrálok

Pontszerzési szabályok

Archivum|Mobil|Darkroom|Netlinkek  

GMT+1, 2019-5-26 09:31 , Processed in 0.266425 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Gyorsválasz Fel Vissza a listához