Netlinkek

 Elfelejtett Jelszó
 Regisztrálok
Megtekintve: 42|Válasz: 0

Az igazság arról, hogyan "pusztul" a Teslák akkumulátora

[Cím másolása megosztáshoz]

1210

Téma

110K

Válasz

210K

Pont

Elérhetetlen

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Pont
23104

Aktív tagBulvár I

  • Kapott 5 köszi
  • Adott 9 köszi
Elküldve 2017-5-24 00:38:22 | Mindent mutat |Olvasó mód
Az elektromos autók, főként a Tesla esetében rengetegen kongatták már meg a vészharangot amiatt, hogy az autók akkumulátora rendkívül gyorsan elöregszik, és mivel az adja az autók költségének a jelentős részét nem is éri meg elektromos autót venni, mivel amit a benzinen spórolnánk, azt elbukjuk az akkumulátorokon. Nos, úgy tűnik a valóság ezzel szemben teljesen más, ugyanis a tapasztalat alapján az elektromos autók szerte a világon tömegesen kezdik elérni az 5-6 éves kort és a több százezres megtett kilométert, és egyelőre még nem akarnak tönkremenni az akkumulátoraik.
A hasznos villanyautós videóiról ismert Teslanomics (Ben Sullins) lecsapott az elektromos autókkal kapcsolatos örök kérdésre, hogy mégis mennyit bírnak ki az akkumulátoraik. Sullins nem sajnálta rá az időt, és Tesla tulajdonosoktól a világ minden tájáról gyűjtött adatokat annak érdekében, hogy jobban képbe kerüljön az autóik akkumulátorának az öregedésével kapcsolatban.

Hogy pontosabb és kiegyensúlyozottabb információkat kapjon, a kigyűjtött adatok felvitele előtt figyelembe vette azt is, hogy a tulajdonosok hogyan töltik, illetve merítik le az autóikat. A felvitt adatokból a Tableau segítségével egy könnyen átlátható grafikont készített, amelyből még az is kiderül, hogy mire lehet számítani a különböző korú és kilométert megtett autók esetén, akár földrajzi régiókra külön is lebontva.

Persze minket főként az érdekel, hogy mennyit is romlottak az évek során a Teslák akkumulátorai. Nos, a kigyűjtött adatok alapján nem sokat. Az autók nagy része 4 év, és 360 ezer kilométer megtétele után még mindig a hatótáv 93 százalékát képes megtenni.  

https://www.youtube.com/watch?v=rVOBVMpI0XI
Még hatékonyabb akkumulátorokat gyárt a Tesla hamarosan
Januárban a Tesla partnerével, a Panasonic-kal hivatalosan is megkezdte az új akkumulátorcelláinak tömeggyártását a Gigafactory-ban. Ezeket egyelőre a Powerwall 2 és a Powerpack 2 energiatárolásra alkalmas eszközökben alkalmazzák, de 2017 közepétől az itt gyártott akkumulátorcellák, illetve az azokból előállított akkumulátorcsomagok kerülhetnek majd bele a Model 3-ba is.

Az új, 2170 elnevezésű akkumulátorcellákról sokat beszélt Elon Musk, a Tesla vezére az utóbbi hónapokban, amely nem volt véletlen, ugyanis a korábbi 18 650-es akkucellák - az elnevezés onnan ered, hogy ezek az akkucellák 18 milliméter átmérőjű és 65 milliméter hosszúak - méretét megnövelték durván 10 százalékkal. Ennek a lépésnek köszönhetően a 2170-es akkucelláknak már nagyobb a térfogata és nőtt az energiatároló-kapacitása is. Mindez pedig durván 25 százalékos csökkenést okozhat majd az akkumulátorok gyártási költségében. És hogy miért olyan nagy szám ez?

Musk elmondása szerint az általuk előállított akkucellák energiasűrűsége a legnagyobb a világon, míg az 1 kWh-ra vetített akkumulátorkapacitás előállítási költsége a legalacsonyabb.


Tehát a fejlesztéseknek és a tömegtermelésnek köszönhetően olcsóbban tudnak akkumulátort gyártani, vagyis azt a komponenst, amely egy elektromos autó előállítási költségének durván 35-50 százalékát adja.

Az alacsonyabb gyártási költségnek köszönhetően pedig lehetősége nyílik a Teslának arra, hogy kedvezőbb áron kínálja járműveit, szélesebb tömegek számára elérhetővé tegye az elektromos autózást.


Válasz írásához be kell jelentkezni Belép | Regisztrálok

Pontszerzési szabályok

Archivum|Mobil|Darkroom|Netlinkek  

GMT+1, 2017-6-29 06:43 , Processed in 0.078685 second(s), 31 queries .

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Gyorsválasz Fel Vissza a listához